قیمت نصب ساندویچ پنل
نوشته شده توسط : احمدی

ساندویچ پانل چیست

پیش از آنکه قیمت نصب ساندویچ پنل رابررسی کنیم و هزینه های مربوط به آن را، ابتدا باید آن را بشناسیم و نحوه استفاده و کاربرد آن را بدانیم.
ساختاری سه لایه که لایه میانی آن یا همان هسته ساندویچ پانل، نقش عایق را ایفا می کند و لایه های بیرونی از ورق گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینک تشکیل یافته. با استفاده از این پانل ها پوشش سقف و پوشش دیوار صورت می گیرد که سازه را بسیار سبک و استحکام آن را بالا می برد.

اتصال ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی

در ساختمان های پیش ساخته برای پوشش سقف و پوشش دیوارها از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری استفاده می کنند. قفل کردن این پانل ها خود نیاز به آگاهی لازم در این زمینه دارد. در محل اتصال یا به اصطلاح درز پنلها نباید جایی برای ورود هوا و آب وجود داشته باشد بنابراین در زمان نصب ساندویچ پانل باید دقت لازم را به کار برد تا این اتفاق نیفتد. پانل ها به دلیل ظاهر زیبا نمایی بسیار چشمگیر به سازه می بخشند و به دلیل وجود رنگهای متنوع بسیار مورد استقبال قرار می گیرند زیرا استفاده از مصالح سنتی این نما را به وجود نمی آورند.

پانل ها دارای سایز و ابعاد متفاوتی هستند، بنابراین اگر هر سازه یا بنایی داشته باشیم میتوانیم برای پوشش سقف و دیوارهای آن از پانل استفاده کنیم.از دیگر ویژگی هایی که پانل ها دارند این است که می توان از آنها در هر نوع اقلیمی استفاده کرد و بسته به نوع شرایط آب و هوایی فقط نوع مواد بکار رفته در ساخت پنل باهم فرق داشته و یا عایق آن از جنس های مختلف تولید می شود.

سازه با ساندویچ پانل دارای استحکام لازم می باشد و بسیار از لحاظ ایمنی مورد توجه است.برای بنای یک سازه ساندویچ پانلی نیازی به زیر سازی محل مورد نظر نمی باشد بلکه می توان آن را در روی سازه فولادی یا ساختمان با اسکلت بتنی اجرا نمود. در زمان گذشته و طی چند سال اخیر برای اتصال پانل سقفی و دیواری، در صنعت مشکلاتی وجود داشت از جمله اینکه برای اتصال آنها باید نیروی کار بسیار وجود داشت تا بنا اجرا شود که از لحاظ صرف هزینه مقرون به صرفه نبود.

همان طور که برای بنای یک ساختمان سنتی به استفاده از نیروی کار و همینطور هزینه بسیار نیاز بود. به همین دلیل صنعت ساخت و ساز پیش به سوی روشی رفت که هم متحمل هزینهای پایین تر و هم استفاده از نیروی کار کمتری باشد به همین دلیل ساختمان های پیش ساخته را رواج داد.

خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته به صورتی است که به شکل گسترده و وسیع تولید می شوند و پس از بسته بندی در اختیار مشتری قرار می گیرد. هدف اصلی از سخت سازه با ساندویچ پانل یا ساختمان های پیش ساخته مقاومت بالای آنها در هر شرایط آب و هوایی، حوادثی نظیر رانش زمین و راحتی نصب و سهولت در اجرای آنها می باشد.

 

مزایای سازه پیش ساخته

سازه پیش ساخته مزایای بسیار زیادی دارد که ما به تعدادی از آنها در زیر اشاره می نماییم:
• کاهش وزن سازه
• داشتن تنوع در رنگ و اندازه
• استحکام در برابر باد و طوفان
• استفاده مفید از فضای موجود
• هزینه پایین جهت تولید و خرید آن
• کاملا بهداشتی و قابل شستشو
• عایق در برابر صوت و سرما و گرمای شدید
• استفاده از نیروی کار کمتر جهت اجرای سازه
• جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به داخل سازه
• مقاومت بالا در برابر رطوبت، هوای گرم و سرد
• استحکام بالای سقف و دیوارهای آن در محل اتصال
• مقاوم در مقابل حوادث طبیعی از جمله رانش زمین یا زلزله

 

قیمت ساندویچ پانل

جهت تعیین قیمت ساندویچ پانل باید بدانیم که قیمت آن به چه عواملی بستگی دارد. پانل ها به دلیل استفاده از انواع ورق های برای لایه بیرونی و استفاده از انواع مختلف مواد برای لایه درونی یا هسته ساندویچ پانل دارای قیت های متفاوتی می باشند. در این میان به عنوان مثال قیمت ورق گالوانیزه (فولاد مبارکه) به دلیل رنگ پذیری پایینی که دارد و ورق آلومینیوم به دلیل نرم بودن جنس فلز و مقاومت پایینش در مقابل ورق آلوزینک (آلومینیوم و روی) از کیفیت و قیمت پایینتری برخوردار است. شرکت ماموت با واردات ورق آلوزینک از کره ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها بوده است.

این ورق ترکیب روی و آلومینیوم بوده و در مقابل اکسیژن هوا سازه را دچار زنگ زدگی نمی کند حتی اگر ورق مخدوش شود و تحت هیچ شرایطی دچار زنگ زدگی نیز نمی شود بنابراین قیمت بالاتر این ورق نسبت به ورق های دیگر قابل توجیه است. علاوه بر جنس ورق، فوم مورد استفاده در پانل نیز برای تعیین قیمت ساندویچ پنل عامل مهمی می باشد.

قابل ذکراست که فوم پلی یورتان از دیگر فومها به دلیل داشتن ویژگی های خود دارای قیمت بالاتری بوده و گرانتر است. برای تعیین قیمت پانل مورد استفاده در سازه، تعداد ورق های مورد استفاده در لایه های بیرونی نیز عاملی دیگر است و همینطور ضخامت ورق ساندویچ پانل نیز تعیین کننده قیمت می باشد. مورد دیگری که قیمت پانل را تغییر می دهد گامهای استفاده شده ( پنج گام یا سه گام ) در پنل است.

شرکت ماموت

ارائه انواع پانل با قیمتی مناسب، سوله، تحویل فوری ساندویچ پانل، نصب سریع ساندویچ پانل و رعایت ایمنی در نصب از ویژگی های بارز شرکت ماموت می باشد. جهت اطلاع بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید و نکاتی درباره نصب ساندویچ پانل و کاربرد انواع پنل که لازم دارید را بدانید.





:: برچسب‌ها: قیمت نصب ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: